X
تبلیغات
هنرستان معدل

هنرستان معدل

به مدیریت سرکار خانم غلامی

شروع ثبت نام معدل

مژده

        مژده

           ثبت نام هنرستان آغاز شد

متقاضیان عزیز هریک از رشته های (طراحی دوخت-صنایع دستی -کامپیوتر-حسابداری و کودکیاری)هنرستان معدل می توانند باحضور در آموزشگاه از تاریخ ۱۵خرداد به بعد و انجام ثبت نام اولیه و جهت  مصاحبه مراجعه نمایند .

لازم به توضیح است که مصاحبه زیر نظر متخصصان رشته ها  ومشاور تحصیلی انجام می گیرد (حضور والدین یا سرپرست درزمان ثبت نام اولیه الزامی است.)

+ نوشته شده در  ساعت 11:55  توسط مظفری  | 

خوش به‌حال غنچه‌های نیمه‌باز

بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک
شاخه‌های شسته، باران‌خورده پاک
آسمانِ آبی و ابر سپید
برگ‌های سبز بید
عطر نرگس، رفص باد
نغمۀ شوق پرستوهای شاد
خلوتِ گرم کبوترهای مست

نرم‌نرمک می‌‌رسد اینک بهار
خوش به‌حالِ روزگار

خوش به‌حالِ چشمه‌ها و دشت‌ها
خوش به‌حالِ دانه‌ها و سبزه‌ها
خوش به‌حالِ غنچه‌های نیمه‌باز
خوش به‌حالِ دختر میخک که می‌خندد به ناز

خوش به‌حالِ جام لبریز از شراب
خوش به‌حالِ آفتاب

ای دلِ من گرچه در این روزگار
جامۀ رنگین نمی‌پوشی به کام
بادۀ رنگین نمی‌بینی به‌ جام
نُقل و سبزه در میان سفره نیست
جامت از آن می‌که می‌باید تُهی‌ست
ای دریغ از تو اگر چون گُل نرقصی با نسیم
ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب
ای‌ دریغ از ما اگر کامی‌نگیریم از بهار

گر نکوبی شیشۀ غم را به سنگ
هفت‌رنگش می‌شود هفتاد رنگ

فریدون مشیری
از مجموعۀ «ابر و کوچه»

+ نوشته شده در  ساعت 21:28  توسط مظفری  | 

باید قلبت را آنقدر از عاطفه لبریز کنی که اگر روزی افتاد و شکست همه جا عطر گل یاس پراکنده شود.

ابتدا به شدت سعی داشتم تا دبیرستان را تمام کنم و دانشکده را شروع کنم، سپس به شدت سعی داشتم تا دانشگاه را تمام کرده و وارد بازار کار شوم، بعد تمام تلاشم این بود که ازدواج کنم و صاحب فرزند شوم، سپس تمام سعی و تلاشم را برای فرزندانم بکار بردم تا آنها را تا حد مناسبی پرورش دهم، سپس می تونستم به کار برگردم، اما برای بازنشستگی تلاش کردم، اما اکنون که در حال مرگ هستم، ناگهان فهمیده ام که فراموش کرده بودم زندگی کنم .

لطفا اجازه ندهید این اتفاق برای شما هم تکرار شود . قدر دادن موقعیت فعلی خود باشید و از هر روز خود لذت ببرید . برای به دست آوردن پول، سلامتی خود را از دست می دهیم سپس برای بازیابی مجدد سلامتی مان پول مان را از دست می دهیم گونه ای زندگی می کنیم که گویا هرگز نخواهیم مرد و گونه ای می میریم که گویا هرگز زندگی نکرده ایم .

+ نوشته شده در  ساعت 11:36  توسط مظفری  | 

آشنایی با رشته های هنرستان معدل

رشته کامپیوتر

باتوجه به کاربرد روزافزون رشته كامپيوتر و نياز جامعه بشريت به اين تكنولوژي و بخصوص نياز كشور عزيزمان ايران كه كشوري درحال توسعه مي باشد و راه زيادي تا رسيدن به تكنولوژي پيشرفته صنعتي و خودكفايي كامل دارد اهميت اين رشته و جواناني كه مهارت در استفاده و كار با اين دستگاه را داشته باشند مشخص مي شود و يكي از مراكز مهمي كه مي تواند چنين هدف مهمي را دنبال نمايد هنرستانها مي باشد كه مي تواند هنرجوياني تربيت كند كه هم بقدر كافي  مهارت داشته باشند كه بدون ورود به دانشگاه بتوانند جذب بازار كار شوند وهم اگر مايل به ادامه تحصيل باشند بتوانند به مقاطع بالاتر  بروند و پس از ورود به دوره كارداني و اتمام آن حتي براي مقطع ليسانس و بالاتر نيز ادامه تحصيل دهند..فارغ التحصيلان رشته كامپيوتر در هر مقطعي كه فارغ التحصيل شوند مي توانند در مراكز دولتي و خصوصي و شر كتها و آموزشگاهها و توليد نرم افزارهاي براي مشاغل مختلف  جذب بازار كار شوند كه علاوه بر اينكه اين رشته  مي تواند در ايجاد مشاغل كمك بسزايي مي كند.در پيشرفته شدن كشور و رسيدن به جايي كه از اين وسيله جديد و پر كاربرد  بتوان استفاده كرد.

 


 توانايي هاي فارغ التحصيلان رشته کامپیوتر :

 

 فارغ التحصيلان اين مقطع، قابليتها و تواناييهاي زيادي دارند و چنانچه در مسير مناسب هدايت شوند، قادر خواهند بود مشكلات زيادي را حل كنند. برخي از اين تواناييها به شرح زير است:

 بررسي و شناخت نرم افزارها و سخت افزارهاي جديد و به كارگيري آنها.
بررسي كمبودها و نيازهاي نرم افزاري و سخت افزاري بخشهاي مختلف
تجزيه و تحليل سيستمهاي كوچك و متوسط نرم افزاري و سخت افزاري و ارائه راه حل مناسب براي اجراي آنها.

طراحي مجموعه هاي كوچك و متوسط نرم افزاري

اجراي طرحهاي كامپيوتري، نصب، آزمايش و آموزش آنها.
پشتيباني و نگهداري سيستمهاي نرم افزاري شامل شناسايي خطاها، رفع خطاها و افزودن امكانات جديد به سيستمها.

عيب يابي كامپيوترها و سيستمهاي كامپيوتري و رفع عيب آنها.

 تاريخچه رشته:

عصر حاضر را می توان عصر اطلاعات نامید،زمینه ساز این تحول جدید در صنعت نیمه هادی ها و در نتیجه کامپیوتر است. در دنیای امروز که دانش بشری به سرعت در حال تحول و دگرگونی می باشد،علوم صنایع گوناگون  بطور شگفت انگیزی به کامپیوتر وابسته است و با استفاده از امکانات کامپیوتری و ارتباط از طریق شبکه های گسترده کامپیوتری ،افق های جدیدی را در راه آنها گسترده است.

 دروس تخصصی سال دوم

1)  شامل:

مبانی کامپیوتر( تئوری )-  سیستم عامل مقدماتی   

Word 2007-Power point 2007- Excel 2007                                                                                                            

2) طراح گرافیک رایانه ای (شامل:  فتوشاپPhotoshop)

۳)برنامه سازی ویزوال بیسیک

دروس تخصصی سال سوم

        1) شامل :

             سیستم عامل پیشرفته -

شبکه(نصب و راه اندازی یک شبکه داخلی)

سخت افزار(آشنایی با قطعات و اسمبل کردن یک سیستم)

زبان تخصصی کامپیوتر(آشنایی با وازگان تخصصی کامپیوتر)

مالتی مدیا :

Flash MX- [Snagit-Suond forge- Premier]  –

 طراحی صفحات وب :

طراحی مقدماتی صفحات وب – HTML– Dream waver-

کارآموزی

برنامه نویسی یشرفته ویزوال بیسیک

 توضیحات :

 هنرجویان میتوانندپس از پایان دوره در زمینه های شغلی:

- طراحی و ساخت فیلم های آموزشی ، تبلیغاتی و ...

- میکس هر نوع فیلم ، ساخت انواع صوت و ترکیب چند فیلم و...

- طراحی و ایجاد هرنوع CD(آموزشی، صوتی،نمایشی و ...) 

- ساخت انیمیشن های تبلیغاتی .

، هنرجو می تواند با استفاده ازنرم افزارهای  HTML –deam waver-

توانایی طراحی صفحات وب وایجاد سایت  در اینترنت را داشته د که یکی از پر کاربرد ترین گرایش های رشته کامپیوتر می باشد .

با توجه به اینکه امروزه هر اداره ای ، شرکتی و یا سازمانی نیاز به داشتن یک صفحه اختصاصی در اینترنت است ، پس هنر جویان میتوانند با کسب مهارت های کافی در زمینه هر سایتی تحت هر موضوعی را طراحی کنند.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 8:40  توسط مظفری 

رشته طراحی دوخت هنرستان معدل

 

نمایشگاه هنرستان در دهه فجر89

آراستگی ظاهر همواره یکی از دل مشغولی های افراد جامعه بخصوص جوان ها می باشد و افرادی که از تاثیر ظاهر و لباس خود بر اطرافیان آگاهی دارند به آن بی توجهی نمی کنند .

روانشناسان معتقدند تاثیر گذاری ظاهر در ملاقات اولیه بسیار قوی و مهم است تا جایی که ممکن است سی ثانیه یا کمتر طول بکشد اما فراموش کردن آن ممکن است پنج سال ادامه داشته باشد . تنوع طلبی انسان ها در انتخاب لباس مناسب محیط را برای فعالیت های اقتصادی و فرهنگی فراهم می آورد و همانطور که در عرصه جهانی مشاهده می کنیم تولیدات پوشاک قسمت مهمی از درآمد کشور ها را به خوداختصاص داده است و پدیده مدورنگ در هرسال برای رونق این صنایع می باشد .

دانش آموزان رشته طراحی و دوخت در طی دو سال تحصیلی در هنرستان های فنی و کارو دانش این علم را فرا می گیرند .

علاوه بر شناخت آناتومی بدن انسان و طراحی لباس مناسب برای افراد متفاوتدوخت این لباس ها را نیز آموزش می بینند همچنین از تاثیر رنگ در لباس و چگونگی انتخاب رنگ برای افراد با سنین مختلف و سلیقه های متفاوت جامعه مهارت می یابند.

اطلاعات كلي راجع به رشته :

      دانش آموزان اين رشته در طول دوران تحصيل با اصول طراحي لباس ـ رنگ شناسي تخصص لباس ـ مباني تجسمي ـ آناتومي بدن انسان ـ الگو و برش و دوخت لباس زنانه ـ كودك و نوزاد ـ روشهاي توليد لباس ـ دوخت هاي تزئيني روي لباس و وسايل تزئيني و غيره آشنا ميشوند.دانش آموزان اين رشته وميتوانند در زمينه ها ي زير فعاليت نمايند(بعد از فراغت از تحصيل):

-طراحي لباس و دوخت

-برشكاري لباس و پارچه

-سري دوزي پوشاك

-مدير امور توليد پوشاك

-تكه دوزي و گلدوزي لباس

-مديريت آموزشگاه خياطي

-مدلسازي لباس

-دوخت كامل سيسموني

-كارگاه هاي دوخت لباس كار

-كارگاه هاي دوخت لباس عروس

و…….

هنر جویان این رشته در کنار دروس عمومی پایه دروس تخصصی که شامل طراحی مبانی هنرهای تجسمی رنگ شناسی تخصصی لباس طراحی اندام و لباس و الیاف نساجی و الگو و دوخت لباس بزرگسال و کودک می گذرانند هنرجویان علاقمند می توانند با شرکت در کنکور کاردانی آموزشکده های فنی کشور به تحصیل ادامه دهند و پس از اخذ مدرک در کنکور کارشناسی ناپیوسته گروه هنر شرکت نمایند یادرکنکور سراسری پیوسته رشته هنر شرکت کنند و تا کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند .

آموزشکده های فعال در این رشته در استان فارس عبارتند از آموزشکده دختران شیراز -اقلید-نی ریزو کازرون  می باشد که در ۲ترم مهر وبهمن پذیرش دانشجو بصورت شبانه و روزانه را دارند .

 نمایشگاه هنرستان معدل دردهه فجر89

درس هاي تخصصي هر رشته و مهار ت هايي كه آموزش مي بينند :

       

سال دوم   :   

  الگو ۱:آموزش الگوی دامن شلوار و بالاتنه (متد متریک)

دوخت ۱ :دوخت انواع دامن و شلوار و انواع بالاتنه های ساده

 طراحی ۱ :طراحی خطی و سایه زدن و حجم سازی و طراحی اندام ومانکن (مقدماتی)

 مبانی هنرهای تجسمی:آشنایی با مبانی هنرهای تجسمی و نقاشی

تاریخ هنر ایران

سال سوم  :                 

الگوی ۲:انواع مدل سازی بالاتنه و لباس شب و مهمانی -الگوی مانتو و شلوار و ژورنال

دوخت ۲: دوخت انواع بالاتنه - یقه- مچ- لباس شب و مهمانی و نامزدی وژورنال دوزی و مانتو شلوار و پالتو

 لباس کودک :شامل الگو ودوخت سیسمونی نوزاد و لحاف و تشک و لباس مهمانی بچه

طراحی اندام :شناسایی اندام ها و عیوب اندام ها و طراحی لباس و چهره

+ نوشته شده در  ساعت 1:18  توسط مظفری 

رشته حسابداری

هدف :

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع‌آوری، طبقه‌بندی ، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شکل‌ها و مدلهای خاص انجام می‌گیرد. تا افراد ذی‌نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون‌سازمانی مثل بانک‌ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. به همین دلیل فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد، بیشتر دفتردار است تا حسابدار. چرا که گزارشهای این دسته از افراد مطابق استاندارد نیست و پردازش کافی نمی‌شود و بیشتر تراز حسابها می‌باشد. برای مثال یک حسابدار تجربی نمی‌تواند براحتی بین دارایی کوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قائل شود و یا نمی‌داند که چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت کرد.

حسابداری به عنوان یک نظام پردازش اطلاعات، داده‌های خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در می‌آورد.

محصول نهایی نظام حسابداری گزارش‌ها و صورت‌های مالی است که مبنای تصمیم‌گیری اشخاص ذی‌نفع (مدیران ، سرمایه‌گذاران ، دولت و …) قرار می‌گیرد.

 

ماهیت :

یک حسابدار متخصص، در آینده می‌تواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت گردد یعنی می‌تواند به مدیریت یک شرکت ایده بدهد که منابع موجودش را در چه راههایی سرمایه‌گذاری نماید تا استفاده بهینه کند و یا اگر شرکت به منابع مالی جدید نیاز داشت یک مدیر مالی بر اساس دانش آکادمیک خود می‌تواند بگوید که از چه طریقی باید تامین مالی کرد. و مجموع این فعالیت‌ها خارج از توانایی یک حسابدار تجربی است.

«حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که با فراهم‌کردن اطلاعات لازم کمک می‌کند تا سرمایه‌گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند، تصمیم‌ بگیرند. برای مثال اگر شخصی بخواهد در یک شرکتی سرمایه‌گذاری کند، تمایل دارد که وضعیت مالی آن شرکت و یا نتایج عملیات آن شرکت را در طی سالهای قبل بداند. موضوعاتی که به صورت گزارشهای مالی توسط حسابداران تهیه می‌شود.

«حسابداری به منظور جوابگویی به نیازهای انسان به وجود آمده است. به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیت‌های اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن ،‌ هدفها و روشهای حسابداری برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است. چرا که اشخاص، شرکت‌ها و دولت برای تصمیم‌گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی نیاز به اطلاعاتی قابل اتکا دارند که این اطلاعات را به یاری حسابداری می‌توان به دست آورد. از سوی دیگر انجام سرمایه‌گذاری یکی از مواد ضروری و اساسی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشور است و سرمایه‌گذاران نیز از بعد عرضه سرمایه، تا حد امکان سعی دارند منابع مالی خودرا به سویی سوق دهند که کمترین ریسک و بیشترین بازده را داشته باشد. یعنی به دنبال برآورد ریسک سرمایه‌گذاری‌ها خواهند بود. این در حالی است که یکی از مبانی اساسی برای محاسبه ریسک بازار شرکت‌ها ، استفاده از اطلاعات تولید شده توسط سیستم حسابدای است.

رشته حسابداری از جمله رشته‌هایی است که از داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی ، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرد.

 

آینده شغلی ، بازار کار ، درآمد:

به نظر می‌رسد فارغ‌التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی این رشته، آمادگی و پختگی بیشتری برای حضور در بازار کار دارند.

نتیجه یکی از تحقیقات دانشگاه «کلمبیا» مبنی بر این بود که از از دهه ۷۰ به بعد همه شرکتهای موفق، شرکتهایی بوده‌اند که مدیر آنها تحصیلات مالی داشته است. چون از این دهه به بعد اطلاعات نقش مهمی پیدا کرده است و مهمترین اطلاعات نیز، اطلاعات مالی است که تاثیر بسیاری در تصمیم‌گیری روسای شرکت‌ها دارد.

«فرصت‌های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می‌گیرد. و با وجود این که در دانشگاههای مختلف کشور اعم از دولتی ، غیرانتفاعی و آزاد، دانشجویان بسیاری در رشته حسابداری تدریس می‌کنند اما تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته از بیشتر رشته‌ها کمتر است. چون از یک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه‌های کشور حداقل برای تهیه اظهارنامه مالیاتی به حسابدار نیازمند هستند.

همچنین دانش حسابداری در بخش مالیات کاربرد وسیعی دارد. چون محاسبه سود به یاری حسابداری امکان‌پذیر است و تعیین مقدار سود نیز مبنای محاسبه مالیات شرکتها اعم از دولتی و خصوصی می‌باشد.

دروس پایه:

روانشناسی عمومی، جامعه شناسی، اصول علم اقتصاد، ریاضیات پایه، ریاضیات کاربردی، آمار کاربردی، مبانی کاربرد کامپیوتر، پژوهش و عملیات، مدیریت تولید، حقوق بازرگانی، پول و ارز بانکداری، مبانی سازمان مدیریت، توسعه اقتصادی، مالیه عمومی، روش تحقیق.
دروس اصلی و تخصصی:
اصول حسابداری، حسابداری میانه، حسابداری پیشرفته، حسابداری صنعتی، حسابرسی، حسابداری مالیاتی، اصول تنظیم و کنترل بودجه، مدیریت مالی، مباحث جاری حسابداری، متون حسابداری.

 

                                                                                     تهیه کننده :خانم شرفیان

+ نوشته شده در  ساعت 0:55  توسط مظفری  | 

آشنایی با رشته کودکیاری

 

کودکیاری شاخه ای از رشته های فنی و حرفه ای ست . دانش آموزان این رشته ، بعد از دو سال تحصیلی در هنرستان ، موفق به دریافت دیپلم کودکیاری می شوند و در صورت موفقیت در کنکور آموزشکده فنی و حرفه ای ، بعد از دو سال مدرک فوق دیپلم کودکیاری می گیرند و در مراکز پیش دبستانی به عنوان مربی کودک مشغول به کار می شوند .  این فارغ التحصیلان هنرستان ، همچنین می توانند در صورت تمایل رشته بهداشت مدارس را انتخاب کنند و مربی بهداشت شوند .

پس از فارغ التحصیل رشته کودکیاری می توانند 2 رشته کاری را انتخاب نماید :

1-      مربی کودک

2-    مربی بهداشت مدارس

دروس اختصاصی رشته کودکیاری عبارتند از :

1-تغذیه و بهداشت مواد غذایی

برای بهتر زیستن و تامین سلامت کامل بدن ، مجهز شدن به دانش تغذیه ، ضروری ست . در این درس دانش آموزان با مطالب زیر آشنا
می شوند :

  •  برنامه ریزی و تنظیم برنامه های غذایی و کنترل وزن
  • اصول بهداشت و نگهداری مواد غذایی
  •  بیماری ها و مسمومیت های حاصل از مصرف مواد غذایی آلوده و ...

2- فعالیتهای آموزشی پیش دبستانی

هدف اصلی این درس شناختن نیازهای همه جانبه کودکان و ارائه فعالیت ها و بازی های آموزشی مخصوص کودکان پیش از دبستان است

در این در درس دانش آموزان با مطالب زیر
آشنا می شوند :

  • ویژگی های کودکان پیش از دبستان
  •  نقش و اهمیت بازی در دوران پیش دبستان
  •  نقش و اهمیت فعالیت های هنری در این دوره

 

3-بیماری های شایع کودکان

کودکان آسیب پذیرترین قشر جامعه انسانی هستند و در مقابل بیماری ها توان دفاع ندارند . بنابراین شناخت نشانه های بیماری می تواند آنها را از خطرات بعدی مصون نگاه دارد . در این درس دانش آموزان با مطالب زیر آشنا می شوند :

  •  کلیات بیماری کودکان
  •  بررسی علایم شایع بیماری ها در کودکان
  •  سیستم ایمنی و بیماری های نقص ایمنی
  •  بیماریهای عفونی شامل باکتریال،ویروسی،انگلی و ...

4-تولید و کاربرد مواد آموزشی

هدف این درس آشنایی با برخی مواد آموزشی و نحوه ساخت آنها می باشد . مانند تولید رسانه های آموزشی ، رسانه های شنیداری ، عکاسی و تولید اسلاید ، تولید ترانها ، فیلبمرداری .

5-بهداشت مادر و کودک

بیش از  جمعیت کشور ما را مادران و کودکان تشکیل می دهند. این درس دانش آموز را با مسایل مختلف زندگی مادر و کودک در دوران های متفوت زندگی آنها آشنا می سازد .از جمله آنهاست :

  •  بهداشت دوران بلوغ
  •  بهداشت دوران بارداری
  •  تنظیم خانواده
  •  تغذیه در دوران نوزادی و شیرخوارگی

6- ایمنی و کمک های نخ« به نام خدا »

نیاز به یادگیری کمک های اولیه به علت ازدیاد جمعیت ، اکنون از هر زمان بیشتر است .

و کودکیاران به دلیل ارتباط با کودکان ، به این فن نیاز مبرم دارند. بعضی از نواد این درس عبارتند از : 

  •  علایم حیاتی بدن
  • علایم تشخیص ضایعات
  • شوک ، بیهوشی ، سکته مغزی ، سنکوپ ...
  • زخم ها و بانداژ

 

7-فنون مراقبت و نگهداری کودک

آشنایی با کاربرد و آموزش فنون مراقبت درست از کودکان در سنین پیش دبستان موضوعی ست که با تقسیم بندی زیر به آن پرداخته می شود :

  • مراقبت های بهداشتی دوران نوزادی
  •  مراقبت از کودکان بیمار یا معلول جسمی
  • مراقبت از کودکان 2 تا 6 ساله و ...

 

8-بهداشت روانی

دانستن مطالب این درس می تواند کمکی در جهت تامین و حفظ سلامت روانی ، بهزیستی و تطبیق منطقی در مقابله با مشکلات زندگی برای نوجوانان باشد . بعضی سرفصلهای این درس عبارتند از :

خلاقیت :

خلاقیت خصوصیتی نیست که در انحصار عده ای خاص باشد . تنها باید زمینه های لازم برای شکوفایی و رشد آن فراهم شود . بعضی عناوین این درس :

  • مفاهیم  خلاقیت
  •  عوامل و موانع خلاقیت
  •  پرورش خلاقیت در کودکان پیش دبستانی

روان شناسی :

روان شناسی علم شناخت انسان و علت رفتارهای اوست . رفتار در معنای اعم آن ، عبارت از گفتار ، پندار و کردار است . بعضی مطالب این درس عبارتند از :

  • احساس و ادراک
  •  یادگیری
  • شخصیت
  •  هوش و ....
  •  اهمیت تامین بهداشت روانی در دوره های زندگی
  •  نقش مراکز آموزشی در بهداشت روانی کودکان
  •  نقش اوقات فراغت در تامین بهداشت روانی ...

بهداشت فردی و عمومی :

با آموزش بهداشت و زندگی در محیط سالم ، انسان می تواند تندرستی خود را حفظ کند و از بیماری ها در امان بماند . بعضی مطالب این درس به این قرار است :

  • بهداشت فردی(چشم ، گوش ، دهان و دندان)
  • آموزش بهداشت و پیشگیری و کنترل بیماریهای واگیر
  •  وضعیت بهداشت در ایران و ...

 

برای داشتن نسلی نو اندیش ، آموزش پیش دبستانی ضروری ست .بعضی عناوین این درس:

  •  آموزش و پرورش پیش دبستانی در جهان و ایران
  • شناخت برخی از مربیان بزرگ کودک
  •  معرفی انواع مراکزپیش دبستانی در ایران و جهان
+ نوشته شده در  ساعت 0:48  توسط مظفری 

رشته صنایع دستی

یکی از زیباترین و جذابترین رشته های این هنرستان رشته صنایع دستی میباشد.

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  ساعت 0:2  توسط مظفری  | 

فنون زیبایی

 

مهمترین و حساس ترین عضو بدن که در عین حال نقش مهمی در زیبایی ایفا می کنــد, پوست است. بهتر است

 بگوییم پایه زیبایی صورت داشتم پوستی زیبا , سالم و نرم است. به چند نکته مهم برای داشتم پوستی سالم

 توجه کنید:

1- تغذیه مناسب اثر بسیار مطلوبی روی پوســـت صورت دارد. میـــــوه و سبـــزیجات تازه  ( بخصوص سبزیجاتی که رنگی هستند مانند هویچ, گوجه فــــرنگی و کرفس) را حتما در رژیم غذایی خود جای دهید.

2- خوردن سرخ کردنی ها و سسهای چرب خودداری کنید.

این را بدانید که اولین اصل بــــــــرای داشتن پوست زیبا و شاداب , درونی سالم است.

3- یکی از مهمترین مراقبت های پوست تمیز نگاه داشتن آن است. گرد و غبار , آلودگی هوا, کم بودن رطوت هوا از جمله عواملی هستند که باعث پیری زود رس می شوند. اما در ابتدابه چگونگی تمیزکردن پوست صورت می پردازیم

بهترین روش برای از بین بردن آلودگی پوست  , پاک کننده های مناسب است هــرگز ا ز صابــــون عادی برای شتشو  صورت  استفاده نکنید زیرا باعث خشکی و شکستگی آن می شود.

هرگز با ارایش نخوابید, زیرا بهترین زمان برای تغذیه و تنفس پوست شب هاست. بنابر این قبل از خواب صــــورت خود را تمیز کنید . برای تمیز کردن صورت به این نکات توجه کنید.

- ابتدا صورت خود را با شیر پاک کن تمیز نموده سپس با آب فراوان 10 تا 15 بار شستشو دهید.

هرگز دور چشم را ماساژ ندهید زیرا پوست این ناحیه بسیار حساس است , سعی کنید همیشه دور چشم را مـرطوب نگه دارید.

+ نوشته شده در  ساعت 11:28  توسط مظفری  | 

اسامی دانش آموزان قبولی دانشگاه آزاداسلامی سال89

 

اسامی دانش آموزان هنرستان معدل که در سال

۸۹در دانشگاه آزاداسلامی پذیرفته شده اند .

باآرزوی موفقیت روزافزون برای شما عزیزان

شهر قبولی

رشته

نام ونام خانوادگی

ردیف

مرودشت

حسابداری

فروغ پایمرد

1

مرودشت

حسابداری

سپیده زارع

2

مرودشت

حسابداری

مریم مسرور

3

فسا

حسابداری

یاسمن صالحی

4

مرودشت

حسابداری

آسیه بهمنی مقدم

5

شیراز

حسابداری

صهبااتابکی

6

مرودشت

حسابداری

زهره رحمانی

7

فسا

حسابداری

صبادولت خواهان

8

نی ریز

حسابداری

سپیده سنجرانی

9

فسا

حسابداری

سیده دنیارضوی

10

شیراز

حسابداری

ندا زارع

11

سما شیراز

حسابداری

سارا برزگر

12

سما شیراز

حسابداری

ناهید نوروزی

13

سما شیراز

حسابداری

میتراجهرمی

14

فسا

حسابداری

سیده دنیا رضوی

15

واحدمرودشت

حسابداری

ساره مستمند

16

واحدمرودشت

حسابداری

مریم زارعی

17

واحد زرقان

حسابداری

معصومه زارعی

18

سما شیراز

حسابداری

نیلوفر کاظمی ‍‍‍نژاد

19

سما شیراز

حسابداری

ناهید نوروزی

20

واحدمرودشت

حسابداری

الهام شیخی

21

سما شیراز

حسابداری

عرفانه پندشنو

22

زرقان

حسابداری

مهسا بامداد

23

شیراز

حسابداری

الناز کشتکاران

24

شیراز

حسابداری

منصوره تسلیم

25

شیراز

حسابداری

فرزانه قاموسی

26

مرودشت

حسابداری

مهسازارع

27

سپیدان

کامپیوتر

فاطمه حسینی

28

 

کامپیوتر

فاطمه کرامت

29

 

کامپیوتر

شکوفه کریمی

30

شیراز سما

کامپیوتر

مریم توکلی

31

زرقان

کامپیوتر

الهه ده بزرگی

32

شیراز

کامپیوتر

مریم توانگر ریزی

33

زرقان

کامپیوتر

فاطمه اوکی نژادیان

34

جهرم

کامپیوتر

نازنین نمازی فرد

35

سماشیراز

کامپیوتر

هدی عابدینی

36

فیروزآباد

کودکیاری

زهرا نوروزی سروستانی

37

فیروزآباد

کودکیاری

شیرین احمدی سروستانی

38

فیروزآباد

کودکیاری

سحر کارگرفرد

39

جهرم

کودکیاری

زهره هاشمی

40

آبادان

طراحی دوخت

طاهره امیری

41

+ نوشته شده در  ساعت 0:6  توسط مظفری 

چگونه درک مطلب خود را افزايش دهيم؟

هدف مطالعه ارتباط دادن مطالب جديد با مطالبي است که از قبل مي دانيد، اگر راجع به موضوع پيش زمينه اي نداشته باشيد و بخواهيد آن را در ذهن خود جاي دهيد، مثل اين است که بخواهيد آب را در دستان خود نگه داريد. مي بينيد که اين کار غير ممکن است و به زودي مطالب از ذهن شما خارج مي شود.به عنوان مثال سعي کنيد اين اعداد را بخوانيد و بخاطر بسپاريد:خواندن و حفظ کردنش سخت است نه؟ 7 5 1 6 3 2 4
اين يکي آسان تر است، بخاطر اينکه کوتاهتر شده است. 7 5 1 - 6 3 2 4
و اين يکي از همه آسان تر است، چون به ترتيب اعداد نوشته شده و به خاطر پيش زمينه اي که داريد به راحتي آن را حفظ مي کنيد. 1 2 3 - 4 5 6 7
اگر ورزش را دوست داشته باشيد، چون پيش زمينه اي براي خواندن، فهميدن و به خاطر سپردن مطالب ورزشي در ذهن خود داريد، خواندن مطالب ورزشي براي شما بسيار آسان تر مي شود.براي درک مطلب نياز به انگيزه، تمرکز، پيش زمينه و روش مطالعه صحيح داريد.در اينجا توصيه هايي براي تقويت اين مهارت ذکر مي کنيم:
- اطلاعات عمومي خود را افزايش دهيد:با خواندن کتاب، روزنامه و مجله اطلاعات عمومي خود را گسترش دهيد و به رويدادهاي اطراف خود علاقه نشان دهيد.
- با ساختار پاراگراف آشنا شويد:معمولا هر پاراگراف با مقدمه اي شروع شده و با نتيجه اي پايان مي يابد. اغلب اولين جمله به توصيف کلي مطالب مي پردازد و زمينه را براي توضيح بيشتر فراهم مي کند. پس به جملات اول هر پاراگراف بيشتر توجه کنيد تا بتوانيد موضوع بحث را بهتر تشخيص دهيد. همچنين به دنبال نشانه ها، کلمات و عباراتي باشيد که نشان دهنده تغيير موضوع مورد بحث مي باشند.
- حدس بزنيد و پيش بيني کنيد:يک خواننده باهوش و زرنگ هميشه سعي مي کند تا نظرات نويسنده، سوالها و موضوعهاي بعدي را حدس بزند. اين کار باعث کنجکاوي و افزايش دقت خواننده مي شود.
- به شيوه تنظيم مطالب توجه کنيد:آيا مطالب بر اساس ترتيب زماني نوشته شده اند و يا بر اساس درجه اهميت؟ ترتيب مطالب بر اساس کاربرد آنهاست و يا بر اساس دشواري آنها؟ اين کار به تنظيم مطالب در ذهن کمک مي کند.
- در خود انگيزه و علاقه ايجاد کنيد:پيش از آنکه مطلبي درس داده شود، نگاهي گذرا به آن بياندازيد. سوالاتي در مورد آن از خود بپرسيد و با هم کلاسي ها در مورد آن صحبت کنيد. هر چه انگيزه و علاقه شما بيشتر باشد، درک شما نيز بهتر خواهد شد.
- به نکاتي که به فهم مطلب کمک مي کند توجه کنيد:به عکس ها، نمودارها، جدول ها و سرفصل ها توجه کنيد. اولين و آخرين پاراگراف هر بخش را بخوانيد.
- مطالب را خلاصه نويسي و دوره کنيد:يک بار خواندن کتاب هيچ گاه کافي نيست. براي فهم عميق تر بايد زير مطالب مهم را خط بکشيد، خلاصه کنيد و دوره نماييد.
- از تکنيکي منظم و منسجم استفاده کنيد:هنگام مطالعه از يک روش منظم استفاده کنيد تا به آن روش مسلط شويد. يکي از بهترين روشها، شامل مراحل پيش خواني، پرسش، خواندن، بازگويي و تعريف و دوره مطالب مي باشد.
- با تمرکز و توجه کامل مطالعه کنيد:يک خواننده خوب هميشه با تمرکز و توجه کامل مطالعه مي کند و هيچ مطلبي را نخوانده باقي نمي گذارد. پس تا موضوعي را کاملا نفهميده ايد، به سراغ موضوع بعدي نرويد

منبع : سايت يکرنگ

+ نوشته شده در  ساعت 12:27  توسط مظفری 

تکنیک یادگیری یک بار برای همیشه

 

تکنیک یادگیری یک بار برای همیشه

چکیده

 این روش که یکی از قویترین روش‌های یادگیری است در سال 1996 توسط فردی به نام رابینسون ابداع شد. در این روش سعی بر این است تا با ایجاد زمینه ای در ذهن قبل از مطالعه، روند یادگیری فعال تر و آسان تر گردد. (SQ3R) مخفف این کلمات است: پیش خوانی (Survey)، سؤال سازی (Question)، خواندن (Read)، بازگویی و تعریف (Recite) و مرور (Review).


در ادامه به مراحل مختلف این روش اشاره می کنیم:

پیش خوانی:

درسی را که می خواهید بخوانید، ابتدا پیش خوانی کنید. سعی کنید برای پیش خوانی از روش زیر استفاده نمایید:
- نگاهی سریع و گذرا به متن بیاندازید.
- نکات مهم و کلیدی را بیابید.
- سؤالات و تمرین‌های آخر درس را مرور کنید.
- پاراگراف اول و آخر و خلاصه درس را به شیوه ای گذرا بخوانید.


سؤال سازی:
در ذهن خود سؤالاتی راجع به موضوع درس بسازید. برای این کار می توانید:
- عناوین و تیترها را بصورت سؤال درآورید.
- از خود بپرسید: "راجع به این موضوع چه می دانم؟"، "معلم راجع به این موضوع چه چیزهایی می گفت؟" و سؤالاتی از این قبیل.

خواندن:
متن درس را بطور کامل بخوانید. در هنگام خواندن:
- به دنبال جواب سؤالاتی باشید که در ذهن خود ساخته بودید.
- به سؤالات آخر درس جواب بدهید.
- زیر نکات مهم خط بکشید.
- اگر مطلبی را درست نفهمیده‌اید، دوباره آن را بخوانید.

بازگویی و تعریف مطالب:

بعد از آنکه خواندن یک بخش به پایان رسید، به بازگویی مطالب آن بپردازید.
- مطالب درسی را از حفظ برای خود تکرار کنید و یا خلاصه نویسی کنید.
- در تکرار مطالب از روشی که متناسب با تکنیک یادگیری‌تان است، استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که هر چه بیشتر از حواس پنجگانه خود استفاده کنید، مطالب بهتر در حافظه‌تان جای می گیرد.

قدرت یادگیری سه برابر می شود با: دیدن، بیان کردن، شنیدن.
و این قدرت چهار برابر می شود با: دیدن، بیان کردن، شنیدن و نوشتن!



مرور مطالب:
بعد از آنکه مطالب را بطور کامل خواندید و برای خود بازگو کردید، نوبت به مرور مطالب می رسد.
- روز اول: بلافاصله بعد از مرحله تعریف و بازگویی، 5 دقیقه سریع مطالب را مرور کنید.
- 24 ساعت بعد: کتاب را ورق بزنید و به نکات مهم نگاهی بیاندازید، به مدت 5 دقیقه این کار را انجام دهید.
- یک هفته بعد: به مدت 5 دقیقه مطالب درسی را مرور کنید. برای مطالبی که به نظرتان سخت تر است بیشتر وقت بگذارید.
- و به همین ترتیب هر چند وقت یک بار مطالب را مرور کنید تا هنگام امتحان به مشکلی برخورد نکنید.
به خاطر داشته باشید:

کسانی که مطلبی را 6 بار پیاپی می خوانند در مقایسه با کسانی که در 6 نوبت و هر بار 5 دقیقه. این کار را می کنند، درصد یادگیری کمتری دارند.
چرا که در فواصل زمانی قدرت پردازش ذهن بالاتر می رود.

برگرفته از سایت یکرنگ

+ نوشته شده در  ساعت 1:15  توسط مظفری 

معمای انیشتین

مسئله انيشتن آیا شما در زمره 2 درصد افراد باهوش در دنیا هستید؟ پس مسئله زیر را حل کنید و دریابید که در میان افراد باهوش جهان قرار دارید یا خیر. هیچگونه کلک و حقه ای در این مسئله وجود ندارد و تنها منطق محض می تواند شما را به جواب برساند.

موفق باشید.

1- در خیابانی، پنج خانه در پنج رنگ متفاوت وجود دارد.

2- در هر یک از خانه ها یک نفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می کند.

3- این پنج صاحبخانه هر کدام نوشیدنی متفاوتی می نوشند، سیگار متفاوت می کشند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری می کنند.

سؤال: کدامیک از آنها در خانه ماهی نگه می دارد؟

راهنمائی: (ویرایش شد!)

1- مرد انگلیسی در خانه قرمز زندگی می کند.

2- مرد سوئدی یک سگ دارد.

3- مرد دانمارکی چای می نوشد.

4- خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفید قرار دارد.

5- صاحب خانه سبز، قهوه می نوشد.

6- شخصی که سیگار Pall Mall می کشد پرنده پرورش می دهد.

7- صاحب خانه زرد، سیگار Dunhill می کشد.

8- مردی که در خانه وسطی زندگی می کند، شیر می نوشد.

9- مرد نروژی، در اولین خانه زندگی می کند.

10- مردی که سیگار Blends می کشد در کنار مردی که گربه نگه می دارد زندگی می کند.

11- مردی که اسب نگهداری می کند، کنار مردی که سیگار Dunhill می کشد زندگی می کند.

12- مردی که سیگار Blue Master می کشد، آبجو می نوشد.

13- مرد آلمانی سیگار Prince می کشد.

14- مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می کند.

15- مردی که سیگار Blends می کشد همسایه ای دارد که آب می نوشد.

آلبرت اینشتین این معما را در قرن نوزدهم میلادی نوشت. به گفته وی 98 درصد از مردم جهان نمی توانند این معما را حل کنند!

+ نوشته شده در  ساعت 16:5  توسط مظفری 

درباره هنرستان معدل

 

هنرستان معدل

در مرکز شهر ادب پرور شیراز ، ساختمان نسبتا قدیمی آن چنان استوار از بین درختان کاج و نارنج با صفا که با لطفی خاص آنرا احاطه کرده اند مانند نگینی جلوه گری می کند.

با گذشتن از کنار دیوارهای دو نبش این ساختمان که از طرف شرق مشرف به خیابان مشیر فاطمی و از سمت جنوب مشرف به خیابان معدل است در ساعات زنده روز در طول سال تحصیلی، شنوای شور حالی شوق بر انگیز از آوای تحصیل دختران دانش آموزی خواهید بود که همواره آمده اند و در این مکان آموخته اند و پی سرنوشت انشاءا... طلائی خود رفته اند.

آری هنرستان معدل از سال 1343 تا کنون عهده دار تعلیم و تربیت هزاران هزار دختر دانش آموز این سرزمین بوده و همواره با سرافرازی قصد برقراری دارد.

 تاریخچه بنا و بانی:

این بنادر تاریخ 1343 خورشیدی توسط واقف محترم مرحوم دکتر لطفعلی معدل شیرازی تاسیس شد دکتر لطفعلی شیرازی در سال 1227 در شیراز به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در شیراز و متوسطه و عالی را در تهران گذراند و در سال 1310 ریاست شهرداری شیراز را به عهده داشت. مدتی نیز نماینده مردم شیراز بود. معدل نویسنده چیره دست و ناطقی فصیح بود وفات ایشان در سال 1336 اتفاق افتاد.

روانش شاد

 رشته های موجود در این هنرستان:

هنرستان معدل دارای 5 رشته ی فنی حرفه ای با عنوان های کامپیوتر- حسابداری- طراحی دوخت- کودکیاری و صنایع دستی می باشد.

دوره هنرستان 2 سال می باشد که هنر جویان با سپری کردن این دو سال دیپلمه می شوند و اگر مایل به ادامه تحصیل باشند با شرکت در آزمون ورودی کاردانی پیوسته سراسری ، آزاد می توانند به دانشگاه ها موسسات آموزش عالی راه یابند.

ضمنا همه ساله تعداد زیادی از هنرجویان این هنرستان در میادین مسابقات ورزشی –  عملی و المپیاد شرکت کرده ونتایج درخشانی را کسب می نمایند از جمله مقام اول کشوری در مسابقات علمی عملی هنرستان های کشور در رشته کودکیاری.

شرایط پذیرش:

از بین دانش آموزان سال اول دبیرستان ها و از طریق شرکت در آزمون ورودی تعداد هنرجوی جدید جهت تحصیل به این هنرستان راه می یابند افرادی که مایلند در هنرستان ها به تحصیل ادامه دهند بایستی در اردیبهشت ماه به مشاوران دبیرستان خود مراجعه کنند و از طریق نام نویسی آمادگی خود را جهت شرکت در آرمون ورودی هنرستان اعلام دارند.

با آرزوی موفقیت هنرجویان عزیز

+ نوشته شده در  ساعت 8:0  توسط مظفری